Jag och Pär äger just nu sju hundar.
Hemma har vi sex stycken:
Oden - gråhund
Thor - gråhund (son till Oden)
Ronja - östsibirisk laika
Rambo - östsibirisk laika/gråhund
Mio - wachtel 
Milton - wachtel
 
Min Charlie fick strax efter jag och P flyttade ihop flytta hem till pappa.
Vilket gjorde/gör ont i hjärtat. Men stämingen i flocken var så spänd här hemma och det var hela tiden stora slagsmål med risk för svåra skador som utgång. Anledningen till det här var tyvärr C.. Han är en ensamhund och trivs mycket bätte hos pappa. Och tror pappa är glad att ha han hos sig. 
 
Pärs Ramses sa vi hej då till i höstast.
Och Rambo börjar bli gammal och sliten. Han hör dåligt och börjar få grå starr så snart måste vi nog säga hej då till han också.
 
Sen var planen att vi skulle köpa en till wachtel. Mio börjar bli gammal och vi behöver få igång en till. 
Så en wachtel skulle det bli. Gärna från samma kennel som Milton (Mjöåns).
Men när Peter K skulle ta en till kull på hans Satan ville vi gärna ha en där ifrån. Så vi bestämde oss för att vi har plats även för en jämte i år.
Men så verkade det som att Satan inte ville börja löpa i tid.
Så jag frågade P om jag kanske inte skulle kunna få köpa en flat (varför ska jag ha det när jag har Charlie? jo för Charlie vill inte. Han vill inte appotera. Han vill inte samarbeta. Han kommer inte hur mycket tid eller energi jag än lägger inte funka på prov eller jakt. Vilket jag vill ha min retriever till. Han trivs med att springa på pappas gård) och han sa såklart nej. Men efter att jag berättat varför och vad jag ska ha min flat till fick jag tillslut något slags ja... Ungefär en timme senare får vi reda på att Satan börjat löpa......
(Dagen efter får P erbjudande om en perfekt hannoveranare till oss... Det ska vi inte ha nu)
 
Hur ska vi göra nu då? Jo, vi ska om allt går som det ska ha TRE hundvalpar detta året! hahaa..
Wachteln (Mjöåns) är parad och där ska vi ha en hanvalp.
Satan löper nu och paras.
Flatten kommer jag köpa av Emilia som ska para Yrsa vid nästa löp. Antagligen till sommaren. 
 
Asså ja... detta blir KUL! Sen har vi nog inte valpar på några år.
 
Från i höstas. Jag älskar hundar☺ 
F.v. Oden, Ronja, Milton, Ramses, Thor, Mio och Rambo. 

1 kommentarer

Malin

17 Apr 2018 13:56

Oj vilka planer blir lita avis vill också bo så att man kan göra det man vill mest....jag och träna hundar :-)Lycka till med valpplanerna. Tassar snart in igen för att se hur det går Å själklart skall ni ju ha en flat :-)

Kommentera

Publiceras ej