Hejhej!
 
Har haft en super mysig helg i vårsolen. Så härligt!
I lördags mötte vi upp Stefan och Linda i Näsby för dom gärna ville vara med och träna och se hur vi la viltspår. Kul!
Jag älskar att lägga spår och blir alltid lika sugen när våren kommer och man längtar efter att vara ute.
Hundarna gick fint. Milton var väldigt duktig på att spåra förra året och vi var lite oroliga att han kanske blivit sämre och mindre noggrann efter sin första jaktsäsong, icke. Super duktig ff.
Jag gick Thors första spår. Lite försvårt i början men kom snabbt på vad han skulle göra och skötte sig fint.
Vi försökte även få Ronja att spåra vilket är svårare. Hon går alltid med huvudet högt och spårar i vinden.
Hon är även ganska svår att motivera. Men tillslut gick hon ett ok spår.

Avslutade dagen med bio och mat i stan med min familj.
 
Söndagen började vi med att pyssla lite hemma och sen middag i Näsby.
Sen lerduvor! Så jäkla kul och gick ganska bra. För att vara första gång på länge.
Gillar min nya bössa. Stor skillnad mot den gamla. Är dock lite slarvig så har ganska ont i kinden så här efteråt... Men längtar till nästa gång.
Senare la vi några spår till till hundarna. Jag la ett enkelt till Thor och Ronja och P ett svårare till Mill.
Mitt var bara 50m och en vinkel. Thor fixade det kanonbra. Och verkar till och med tycka det är lite roligt.
Gick samma spår med Ronja. Gick bättre då. Hon var mindre med nosen i luften och mer i backen.
Milton gick sitt klockrent. Han är grym. Så kul att se. Blir så stolt :')
 
Jag ÄLSKAR våren! Det är så jäkla härligt när det börjar bli ljus, varmt och grönt.
Det ger så myckert energi. Tog en promenad med Milton och Mio i kvällssolen idag.
Lät dom (och mig) bada lite i sjön. Uppskattades av alla tre.
 
 
 
 
 
 
 
Försökte få en fin bild på oss och dom flesta hundarna (inte Charlie och Ramses). Gick sådär.. Jag har ju stenkoll på mina tre och vad Pär och hans håller på med vet jag inte ;-) Svårt att få dom kolla i kameran när dom hellre har kontakt med oss. Får bli ett nytt försök.
Iaf från väsnter: Mio, Thor, Ronja, Oden, Milton och Rambo. Vårt fina gäng!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej