HUR KAN EN VECKA GÅ SÅ FORT?!
Idag tidigt tidigt på morgenen kom vi hem från Jämtland. Känns som vi var där i tio minuter fast det var en vecka.
Jäklar vad kul vi haft. Hade gärna stannat några dagar till.
Vi har varit på samma ställe utanför Hammerdal som innan. Mitt tredje år. Kul och lättare när man börjar lära känna marken.
Det är en fin mark och perfekt med boende mitt på marken. 
 
Även om jag inte såg en enda älg (för ens på vägen hem...) så var det bra jakt och det känns om vi hade mer älg på benen än vi haft tidigare år. Vi sköt två kalvar, en kviga och två tjurar. En med 14-taggar och en med 8.
Pär stod för att lägga ner tre älgar. Doris som vi lånat med upp leverade tre och Oden en. Och självklart flera bra jobb som inte ledde till avslut.
 
Naturen är så annorlunda där uppe. Såtarna är sååå mycket större. Det är bergigt, lååånga myrer och fantastiska vyer. MEN jag kan inte låta bli att sakna den småländska storskogen när man gått i timmar i tät sly, en myr och i mossa som får det att kännas som djup snö. Med aldelles för mycket kläder på sig så svetten rinner och man till råga på det trampar i en håla så hela benet försvinner och man ligger på marken. Men jag ÄLSKAR det.
Längtar redan till nästa år!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej