I måndags efter jobbet åkte vi på en styckningskurs som Jägareförbundet i Kalmar anordnat. Vi har nämligen ingen aning om hur man styckar. Men vi vill väldigt gärna lära oss. 
Så himla inspirerande! Att någon kan få något att se så lätt ut! En mycket bra kväll!
Så nu ska vi jäklar börja prova lite själva. 


Igår började jag med att "försova" mig (hade glömt ställa klockan...).
Men kom tillslut iväg med Oden i bilen. 
Han skulle släppas och se om vi kunde hitta någon älg han kunde konditionsträna med. 
Så härligt att vara tillbaka i skogen "på riktigt". Få gå där med en hund och känna hösten i luften är ganska oslagbart. 
Oden var glad och jag var glad. 
Han gick efter något länge med kom aldrig ifatt. Men han fick 1,3mil i benen vilket var det viktigaste! 

Kvällen spenderade vi på skjutbanan.
För att jaga på våran mark i Jämtland (och för att få vara med i NVR) så måste man skjuta brons. Jag tycker inte det är något svårt EGENTLIGEN. Men blir lätt pressad och nervös. Så hade haft en klump i magen för det här länge. Hade dessutom en ny kikare som jag aldrig skjutit med. 
Men gick förvånads värt bra. Fick till någon guld serie (och många dåliga) men nöjde mig med silver då det började bli mörkt. 
Roligt, nyttigt och bra sällskap!😊

Kommentera

Publiceras ej